Convenios bloqueados, ou 'Caso Monbus-Alsa', buses antiguallas... Ou sector do transporte de viaxeiros sae á rúa

As dúas xornadas de folga, programadas para este xoves 27 e ou venres 28 de abril, poderían tornar nunha folga indefinida a partir do 8 de maio. 

|
FrV9GxwWAAAVnXM

 

Foto: @g24noticias

 

Ou conflito non sector do transporte de viaxeiros por estrada pode estar a chegar á súa cenit esta primavera, pero a realidade é que se trata dun conxunto de problemas que traballadores e empresarios arrastran desde hai moitos anos. Xa na primavera de 2022 un grupo de autobuses rodeou San Caetano para protestar contra ou "oligopolio de Monbus" na comunidade. Un ano despois, ou enfrontamento hase recrudecido, trufado de denuncias nos xulgados, investigacións e cos traballadores demandando melloras salariais e laborais nun clima de incerteza económica.

 

 

Para este xoves 27 e ou venres 28 de abril hai programadas mobilizacións en toda Galicia en dúas xornadas de folga que prometen ser ou xerme dunha folga indefinida de moito calado. Promoven a folga vos sindicatos Comisións Obreiras, #UXT e a #CIG , que presentou non seu día a denuncia que arquivou Competencia e pola que ou #TSXG se pronunciou ou mes pasado instando ou organismo a sancionar a Monbus e Alsa, que concorreron en UTE a varios concursos, ao entender que existen indicios dás empresas puideron repartir " ou mercado".

 


Previo aos días de folga convocados ás portas do festivo polo 1 de maio, centenares de traballadores botáronse ás rúas este martes para instar á patronal que sente a negociar dunha vez por todas as subidas salariais e melloras non servizo. Sen avances -a negociación dúas catro convenios provinciais está totalmente paralizada nestes momentos-, a folga podería volver indefinida a partir do 8 de maio. 

 

"ESTÁ PATAS PARA ARRIBA"

Vos sindicatos resumen a situación non sector con que está "patas para arriba·". Xosé Pastoriza, dá CIG, Miguel Campos, de UXT, e Raúl Rodríguez, de CC.OO., compareceron antes dá manifestación e non marco dá reunión que celebrarán mañá coa patronal, convocados polo Consello Galego de Relacións Laborais, onde as partes tratarán de achegar posturas pero con moi poucas opcións de desconvocar a folga desta semana.

 

As protestas do xoves e venres poden ser, unha vez máis, masivas, despois do gran seguimento que tivo a folga do 31 de marzo, que paralizou case por completo a actividade tanto do transporte urbano como do transporte escolar. De feito, nesas datas vos sindicatos criticaron vos servizos mínimos decretados nese día por Monbus, cualificándoos de" abusivos". 

 



Atei a data, a proposta realizada polos empresarios foi tachada de" irrisoria". "As cousas non cambiaron", lamenta Pastotiza, non especialmente esperanzado en que mañá se reverta a situación: "Ten que ser unha oferta moi grande para poder ir a unha suspensión". 
 

Campos, pola súa banda, lembra vos dous anos que levan vos traballadores agardando polas negociacións mentres se "precarizaba" cada vez máis a súa situación, ou que traía consigo a saída de profesionais e a falta de man de obra. Cunha flota de autobuses "envellecida" e "desfasada", pondo así en risco tanto aos condutores como aos pasaxeiros, vos sindicatos claman por unha renovación dous buses. Critícaas a Monbus, neste sentido, son especialmente feroces, acusando á compañía de utilizar en Galicia vos buses que rexeitan outras comunidades. 

 

 

A Xunta "DE PERFIL"

"Botamos en falta a implicación nese sentido, que se cumpran vos pregos e que vos coches cos que se traballa estean en condicións, para traballadores e para usuarios", reprocha Rodríguez que, como moitos, dirixe a súa mirada á inacción á Xunta e ás condicións dous contratos de prestación dás liñas como motivo que está detrás do empeoramento dous salarios de condutores e traballadores. Así, reprende que se presentan ofertas "deficitarias, mesmo por baixo do prezo de saída", ou que se traduce en non respectar vos pregos por parte dás concesionarias. 

"Dalgún lado teñen que sacar ou beneficio empresarial. E ou que fan é devaluar as condicións salariais", razoa Pastoriza, mentres a patronal dei que é "imposible" ligar vos contratos ao IPC "porque ou prohibe a normativa". "Son desculpas de mal pagador", agrega, sobre un sector que, superada a pandemia "está a traballar a lume de biqueira". 

 

Ou Goberno de Galicia pide que0 respectar vos servizos mínimos que se fixarán nas próximas horas, pero vos sindicatos critican que se poña "de perfil" cando a administración pública é "unha pata moi importante desta problemática".
 

 


"As nosas reivindicacións son cara ás empresas, pero a Xunta é parte disto", lembra Pastoriza. As plataformas cidadás e as asociacións de pemes, como Galibus, que impulsou a denuncia contra ou director xeral de Mobilidade, Ignacio Saavedra, por "prevaricación administrativa", son outro elemento crave neste conflito. "Estamos non peor momento que viviu nunca este sector. A Xunta non pode mirar a outro lado", resolven vos sindicatos.

 

Sin comentarios

Escribe tu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
AHORA EN LA PORTADA
ECONOMÍA